Wedstrijdverslag Ontmoetings wedstrijd:  24 augustus 2019

Winnaars verslag koppel wedstrijd Wassenaar - De Leede - SHV

Onder mooie weersomstandigheden werd dit jaar de leuke en leerzame ontmoetingskoppelwedstrijd(mooi woord voor scrabble 😊) gevist in Het Noord-Hollands kanaal te Akersloot. Het parcours was al uitgezet  door bram en Dirk toen ik arriveerde. Dus dat was een keer een makkie voor mij. Een ieder was keurig op tijd zodat de loting snel kon starten. Tja met wie zou je loten, altijd weer een soort van spannend. Nou ik mocht niet mopperen, wat ik werd aan Willen van Duijn gekoppeld. Dus aan ons de taak om de vorig jaar behaalde 1e prijs te herhalen. Toen vingen we(met een andere Willem als koppelmaat) 48.5 kilo. Dus een hele moeilijk taak om dat te evenaren. Immers loten wij in van A, waar 3 weken terug recordvangsten waren gevangen door Wassenaar. Maar goed vol goede moet  namen we plaats op nr. 3 naast t gemaaltje, en ik dacht nou ja niet de aller slechtste stek. Willem viste links van mij, en startte op 14 meter. En ik maakte mijn voertapijt met allemaal lekkers op zo’n 1.5 meter uit de overkant. Meteen na de die campagne ving mijn maat al een bliekje. Zo van de nul af ‘.Al snel zag een kleine bliek ook mijn haakje en hadden we er 2 😊.De vis had zich bij mij aan de overkant verscholen, want de feedertop van mijn Dutch master bleef maar stuiteren. Wat Willem er toe bewoog om zijn korf richting de overkant te smijten. Ook bij hem bewoog de top met regelmaat. Dus zo konden we  in de eerste helft al reken op minimaal 25 kilo vis. Maar ook onze beide buren konden zeer goed mee vissen en schepte de ene naar de andere brasem(want ja alles tegelijk gaat niet😊)Ook voer er nog een sloep te dicht aan de kant, zodat we beiden de boot haakte, maar dat weet je t wel, knap zei t draadje. Uit huilen en op nieuw beginnen. Het uurtje dat daarop volgde was de stroming ook verdwenen en liepen de vangsten een stuk terug. Gelukkig voor ons vingen we in t laatste uurtje nog een paar mooie platten. Meestal werd er gevist voornamelijk wormen al heeft Willem nog wel ff met een boilie gevist, maar daar had de vis wat minder trek in die dag Ondertussen had ik al een tweede net uitgegooid, want er was een maxima van 25 kilo in 1 net toegestaan. En op een gegeven moment was ik wel de tel een beetje kwijt. Het viel uiteindelijk mee, ik had een kilo of 6 in mijn tweede net en 21.5 kilo in mijn eerste netje. Gelukkig had mijn maat ook een mooi aantal van 19 kilo. Dit resulteerde in 46.5 kilo, dat kwam dus dicht in de buurt van de vangst van vorig jaar. Maar een keurig 1e plaats in vak 1 was ons deel. Nu waren we heel nieuwsgierig naar t tweede van, dat zal helemaal wel veel vis opleveren daar. Maar t viel een beetje tegen. De vis had zich blijkbaar een beetje verplaatst in het kanaal. Want de winnaar in vak 2 had zo’n slordige 25 kilo, daar zou je in het 1e vak 4e mee zijn geworden.

Peter deed onder t genot van een heerlijk consumptie de prijsuitreiking, en zo kon menigeen wel of niet tevreden huiswaarts keren.

Mark werd nog hartelijk bedankt voor de sponsoring van deze leuke en gezellige wedstrijd tussen de 3 verenigingen. Volgend jaar gaat deze wedstrijd plaats vinden op 22 augustus, dus zet deze dag alvast in je agenda.

Vriendelijke visgroeten

Fred

SHV uitslag Ontmoetingswedstrijd

24 augustus 2019

Vriendelijke visgroeten.

Alle foto's van het seizoen 2018.