Wedstrijdgegevens 5: Ringvaart 8 juni 2002

Wedstrijdverslag 5: Ringvaart 8 juni 2002

Het is alweer de vijfde wedstrijd van het jaar en de tweede keer dat we dit jaar in bootjes zitten. Nu ben ik ongeveer een jaar of 5 lid van de visclub waarvan de laatste 2 jaar zeer vaak aan de waterkant te vinden. Omdat ik zelf geen auto bezit rij ik vaak met Wim mee en omdat hij baan commissaris is ben ik nu ook reserve baan commissaris, een half uur eerder je bed uit om de baan uit te zetten is gelukkig voor mij meestal geen probleem. Ik ben gaan vissen voor de ontspanning een beetje de stress weg werken die de in de voorgaande week hebben opgelopen, lekker aan de waterkant ontspannen en dan af en toe een visje vangen maar het is natuurlijk ook leuk een wedstrijd te winnen wat ik in mijn korte carričre 2 keer is heb mogen meemaken, waarvan ik in het water waar nu het verslag van volgt het mij 1 keer gelukt is. Nu weten we dat het animo voor bootjes erg laag is en dit is elke keer als we het viswaters voor het volgende seizoen bepalen dat dit een hot item is maar voor degene die gekomen zijn voor deze wedstrijd vonden in Oude meer weer keurig onderhouden bootjes aan met een een zeer behulpzame beheerder die waar nodig, een helpende hand toestak. Met 9 man en 5 bootjes, (Hans had zich, naar later bleek ongeoorloofd omdat dit geldt als kopplaats die hij reeds de vorige bootjeswedstrijd verbruikt had, opgeofferd om alleen in een bootje te gaan. Of dit nu een voordeel was? Nou niet echt, want 1 uur voor het eind van de wedstrijd zagen we hem alweer naar de kant gaan omdat zijn net vol zat. Hans, het toch misschien beter dat je een wat groter leefnet aanschaft waarin in ieder geval meer dan 1 vis in past. Maar hij was niet de enige die voortijdig een biertje zat te doen. Aad en Koos volgde snel zijn voorbeeld. Bij het wegen bleek dat Aad en Koos de vangst bij elkaar hadden gedaan en het totaal gewicht werd door 2 gedeeld. Dit geeft een indruk hoe over het algemeen gevangen werd, het was niet echt veel terwijl er toch goed gevangen kan worden, ik kan het weten want ik heb daar toch een keer een wedstrijd gewonnen al moeten hiervoor toch wel ver terug in de tijd, maar het kan wel. Dit keer had ik niet zoveel geluk nadat Wim en ik een plekje hadden gekozen en de boot vast wilde maken brak mijn stok in tweeën, gelukkig bleef er nog net genoeg stok over om de boot vast te maken zodat we niet eerst weer terug moesten om een nieuwe stok te halen. Wij zijn beide met de vaste stok begonnen en ik kreeg al vrij snel beet en wist binnen 1 uur 5 voorntje en 1 baarsje binnen te halen en daarna geen stootje meer gezien, ik was in ieder geval al blij met deze vangst want dit was al veel meer dan ik tijdens de jubileum wedstrijd gevangen had.

Wim haalde 1 voorntje binnen met de vaste stok en probeerde het later met de Picker en haalde een mooie blijkbaar verdwaalde brasem binnen. Even verderop zagen we Mart en Gerard aan komen varen die hun geluk ergens anders gingen proberen niet dat dit van Gerard hoefde, want die zat aardig te vangen maar Mart had nog niets en dus was er besloten om te verkassen. Dick die met Bram in een bootje zaten heb ik niet gezien.

Maar bij het wegen had Dick toch het meeste gevangen. Proficiat Dick, dit is een nieuwe auto waard. Wanneer komt die eigenlijk?? want die je nu hebt begint toch wel heel erg uit elkaar te vallen.

Ik weet dat dit verslag wel wat aan de late kant is want ik zit dit in mijn kantoortje ( met airco, buiten is het 30 graden Celsius) te schrijven, en gaan we vanavond voor het eerst dit seizoen een avond wedstrijd vissen en op veler verzoek een maand later dan vorig jaar en als het goed is en als er geen onweer is bij Weteringbrug maar dit is nog niet helemaal zeker maar dat zien we wel.